Sorin Grindeanu, Ministru al Transporturilor și Infrastructurii din România, a anunțat astăzi că ruta de mare viteză dintre Craiova și Târgu Jiu (110,1 km) va fi formată din două secțiuni cu profiluri diferite (stabilite în baza valorilor de trafic rutier).
Pentru a putea fi demarată licitația și ulterior construcția au fost astăzi, aprobați de Guvern, indicatorii tehnico-economici atât pentru secțiunea Craiova- Filiași (51,5 km) care va avea profil de autostradă, cât și pentru secțiunea Filiași- Târgu Jiu (58,6 km), care va avea profil de drum expres.
Ambele obiective sunt prevăzute în Programul Investițional 2021-2030, iar pentru implementarea lor este alocată suma totală de 16,53 miliarde de lei (inclusiv TVA).
Construcția acestui drum de mare viteză, care tranzitează județele Dolj și Gorj, este finanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Tot astăzi a început circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest drum în lungime de 19 km asigură practic legătura între Municipiul Oradea și Autostrada Transilvania (Biharia).
Contractul în valoare de 546 de milioane de lei (fără TVA) a fost finanțat prin POIM. Drumul Expres Oradea-A3 se va adăuga în următorii ani conexiunii rutiere de mare viteză Via Carpatia, care va face legătura între nordul și sudul Europei. La ora actuală contractul pentru construcția unei noi secțiuni de 121 de km care va tranzita România (drumul expres Arad – Oradea) este în procedură de licitație.



