SănătateCertificatul Digital al UE privind COVID devine oficial în...

Certificatul Digital al UE privind COVID devine oficial în România

-

- Advertisment -

Guvernul României a adoptat marți seara, prin Ordonanța de Urgență , introducerea Certificatul Digital al UE privind COVID. Acțiunea are rolul, conform Ministerului Sănătății, de a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, certificatul urmând să intre în vigoare la data de 1 Iulie 2021.

Ministerul Sănătății a comunicat că certificatele urmează să fie eliberate prin Sistemul informatic integrat de emitere și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 (SII-CDC), și pot fi obținute de pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, unic punct de eliberare al acestora.( la ora publicării articolului platforma nu era disponibilă publicului)

În comunicatul de pe site-ul Ministeruli Sănătății sunt listați termenii de aplicare ai Certificatului Digital, urmând ca procedura de obținere a acetuia să fie publicată odată cu punerea în funcțiune a portalului de eliberare a documentului.

Certificatele eliberate sunt valabile astfel:

• certificatele de vaccinare: până la data de 30 iunie 2022;
• certificatele de testare: 24 ore pentru testul antigen rapid și 72 de ore pentru testul RT-PCR;
• certificatele de vindecare: 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms”.

Pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatelor, autoritățile publice vor scana codul QR de pe certificat prin intermediul aplicației mobile CoronaScan.

Pentru certificatele de vaccinare și vindecare, solicitarea de eliberare prin portal trebuie realizată de către solicitant cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării certificatului, iar pentru certificatele de testare solicitarea se realizează după efectuarea testului, dar cu cel puțin 12 sau 48 de ore înainte de momentul utilizării certificatului, în funcție de tipul de test efectuat.În cazul în care o persoană solicită eliberarea certificatului doar în format letric, aceasta se poate adresa

• primăriei în raza căreia își are domiciliul,

• direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București

• serviciului public comunitar de evidență a persoanelor competent teritorial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele articole

Marcel Boloș – Am votat astăzi la Bruxelles

Am votat astăzi la Bruxelles. Din inima Europei, pentru calea europeană a României. Suntem aici în mijlocul unor negocieri importante,...

Precizări de presă

Ministerul Afacerilor Externe constată vehicularea prin postări social media a unor afirmații false privind derularea alegerilor în străinătate. Acestea sunt...

Precizare

În contextul procesului electoral pentru alegerea Președintelui României, Ministerul Afacerilor Interne mulțumește tuturor colegilor care în aceste zile se...

Interviu cu Miulescu Adrian, manager INRMFB

Interviu cu Miulescu Adrian, manager INRMFB: „Reabilitarea medicală trebuie integrată în toate etapele îngrijirii. Este cheia unui sistem de...
- Advertisement -spot_img

Gabriela Firea – Am susținut protecția drepturilor copiilor și femeilor în raportul Parlamentului European

Am susținut protecția drepturilor copiilor și femeilor în raportul Parlamentului European privind drepturile omului și democrația în lume pentru...

Cartea Electronică de Identitate este disponibilă și la nivelul județului Ilfov

Începând de joi, 15 mai 2025, procesul de emitere a noii cărți electronice de identitate a fost extins și...

Must read

Marcel Boloș – Am votat astăzi la Bruxelles

Am votat astăzi la Bruxelles. Din inima Europei, pentru...

Precizări de presă

Ministerul Afacerilor Externe constată vehicularea prin postări social media a...

You might also likeRELATED
Recommended to you