ComunicatIGSU - Bilanțul misiunilor derulate de salvatori în luna...

IGSU – Bilanțul misiunilor derulate de salvatori în luna februarie 2024

-

- Advertisment -

Obiectivele Inspectoratului General pentru Situații de Urgență rămân axate pe garantarea securității cetățenilor și protejarea comunităților. Întrucât situațiile de urgență variază din punct de vedere al complexității și intensității, instituția noastră continuă să-și adapteze bunele practici, pentru a asigura o bună dezvoltare instituțională în domeniile-cheie: intervenție, pregătire și prevenire.
Din punct de vedere operațional, misiunile desfășurate de către salvatori în luna februarie au crescut cu 18% comparativ cu perioada similară a anului trecut, aceștia gestionând 46.453 de situații de urgență la nivel național.
Astfel, în perioada de referință (01-29.02.2024), echipajele SMURD au acționat în 37.856 de cazuri de acordare a măsurilor de prim ajutor, în urma cărora peste 38.000 de persoane au fost asistate medical, dintre care 3.324 de copii.
De asemenea, în același interval de timp, echipajele de stingere au acționat pentru localizarea și lichidarea celor 4.405 incendii, aproximativ 3.000 dintre acestea au fost la arderi necontrolate. În acest sens, readucem în atenția cetățenilor faptul că arderea miriștilor, vegetației uscate și a deșeurilor este strict interzisă.
Concomitent cu aceste tipuri de misiuni, salvatorii au intervenit și în alte 4.192 acțiuni destinate
protecției comunităților care aveau nevoie de sprijinul salvatorilor, iar echipajele de intervenție au salvat 1.714 de persoane din medii ostile vieții.
În perioada 01-29 februarie a.c., inspectorii de prevenire au desfășurat activităţi de îndrumare şi control, pe linia respectării măsurilor de apărare şi stingere a incendiilor, la operatori economici cu activităţi din domeniile comerţ, alimentaţie publică, agrement, precum și la alte tipuri de obiective.
Astfel, pe parcursul lunii februarie, specialiștii IGSU au desfășurat peste 2.800 de controale, în urma cărora au fost aplicate 9.658 de avertismente și 2.617 de amenzi, în cuantum de aproximativ 23.000.000 lei. De asemenea, pentru încălcarea gravă a cerinței de securitate la incendiu, la 21 de obiective din categoria comerț și turism, din județele AG, AR, BC, BN, BT, CS, GR, BV, HD, IS, NT, SV și VL s-a dispus măsura complementară de oprire a funcționării ori utilizării.
În paralel, colegii noștri au prelucrat și personalul aflat la locul de muncă în ceea ce privește asigurarea intervenției imediate în caz de incendiu, până la sosirea pompierilor, și au desfășurat peste 3.800 activități de instruire asupra măsurilor de prevenire şi modului de comportare pe care să îl adopte în diferite situaţii de urgenţă, acțiune la care au participat mai bine de 210.000 persoane.
În luna februarie, pentru creșterea gradului de pregătire și eficientizarea modului de intervenție a personalului din cadrul structurilor IGSU, au fost organizate peste 190 de exerciții ce au vizat gestionarea misiunilor generate de incendii, cutremure, accidente, avarii, explozii, incendii în activități de transport, alunecări de teren sau accidente la obiective de tip SEVESO. Din totalul acestor activități practice, 4 au presupus alocarea de forțe și mijloace în teren.
De asemenea, în contextul misiunilor internaționale de pregătire, în perioada 02-08.02.2024, o delegație din cadrul IGSU a participat la activități de planificare, organizare și desfășurare a exercițiului Vigorous Warrior 2024, conexat cu exercițiul Clean Care 2024.


Instrumente esențiale pentru informarea și pregătirea cetățenilor în fața situațiilor de urgență sunt
Platforma Națională de Pregătire pentru Situații de Urgență – fiipregatit.ro și aplicația mobilă
DSU. Accesați acum https://fiipregatit.ro/ sau descărcați, gratuit, aplicația de mobil DSU, din
AppStore sau Google Play, pentru a afla mai multe informații privind modul de comportare
înainte, în timpul și după producerea unei situații de urgență.


SERVICIUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele articole

„Metoda Accidentul”- Percheziții într-un caz de înșelăciune

La data de 13 martie a.c., polițiștii Biroului de Investigații Criminale – Poliția Municipiului Drobeta-Turnu Severin, sub coordonarea unui...

Poliția Română – acțiune împotriva traficului de droguri

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate București – Serviciul Antidrog, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor...

Gabriela Firea – Investiții urgente în aparatura medicală necesară spitalelor

Investiții urgente în aparatura medicală necesară spitalelor, redeschiderea șantierelor pentru noi poduri și pasaje care să fluidizeze traficul, repunerea în funcțiune...

România implementează proiecte de apă și canalizare finanțate prin Programul Dezvoltare Durabilă

România implementează în acest moment proiecte pentru modernizarea a 8500 km de conducte de apă și 9500 km de...
- Advertisement -spot_img

Bilanțul misiunilor din ultimele 24 de ore

Echipajele de salvatori au avut o zi solicitantă ieri, intervenind în peste 1.600 de situații de...

Noua Carte Electronică de Identitate devine disponibilă în România! ...

Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, 13 martie 2025, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, trei Hotărâri de...

Must read

„Metoda Accidentul”- Percheziții într-un caz de înșelăciune

La data de 13 martie a.c., polițiștii Biroului de...

Poliția Română – acțiune împotriva traficului de droguri

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate București –...

You might also likeRELATED
Recommended to you