ȘtiriREZULTATELE PRIMEI MONITORIZĂRI A IMPLEMENTĂRII PROIECTELOR NAȚIONALE DE PREVENIRE...

REZULTATELE PRIMEI MONITORIZĂRI A IMPLEMENTĂRII PROIECTELOR NAȚIONALE DE PREVENIRE A CONSUMULUI DE DROGURI ÎN MEDIUL ȘCOLAR ȘI FAMILIAL

-

- Advertisment -

În perioada 13 septembrie – 31 decembrie 2021, specialiștii centrelor de prevenire, evaluare și consiliere antidrog ai Agenţiei Naţionale Antidrog și cadrele didactice din unitățile școlare au realizat activitățile proiectelor, depășind dificultatea generată de contextul pandemic, prin  alternanța cursurilor fizice cu cele online.

Astfel, au fost obţinute următoarele rezultate:

1. Proiectul național ,,CUM SĂ CREŞTEM SĂNĂTOŞI”

Nr. de cadre didactice formate: 605 

Nr. de clase: 520 

Nr. de preşcolari: 10.570 

Datele colectate sunt în creștere față de cele din aceeași perioadă a anului școlar trecut, respectiv 520 de clase, față de 425, și 10.570 preșcolari față de 8.384.

Acest proiect presupune 6 activități de formare de deprinderi de viaţă sănătoasă în rândul copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică (clasa pregătitoare), punând accent pe importanţa adoptării unui stil de viaţă sănătos (alimentaţie, igienă, mişcare), a comportamentelor sănătoase (fără fum de ţigară, alcool şi medicamente fără prescripţie medicală) şi a modalităţilor adecvate de rezolvare fără violenţă a conflictelor şi de luare a deciziilor.

2. Proiectul național „ABC-UL EMOŢIILOR”

Nr. de cadre didactice formate: 443 

Nr. de clase: 422 

Nr. de elevi: 9238 

Datele colectate sunt în creștere față de cele din aceeași perioadă a anului școlar trecut, respectiv 422 de clase, față de 359, și 9.238 elevi față de 7.677.

Acest proiect are 7 activități care se adresează elevilor din clasele I şi a II-a şi presupune  formarea şi consolidarea abilităţilor emoţionale cu rol de factori de protecţie, punând accent pe conştientizarea de sine, abilităţile de comunicare asertivă, gestionare a emoţiilor neplăcute, abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă.

3. Proiectul național „NECENZURAT”

Nr. de cadre didactice formate: 279 

Nr. de clase: 402 

Nr. de elevi: 8975

Datele colectate sunt în creștere față de cele din aceeași perioadă a anului școlar trecut, respectiv 402 de clase, față de 267, și 8.975 elevi față de 5.729.

Acest proiect are ca scop dezvoltarea de abilităţi de viaţă, necesare luării unor decizii informate, corecte şi responsabile în legătură cu consumul de tutun, alcool şi droguri, în rândul elevilor de 12-14 ani (12 activități/proiect).

4. Proiectul național „FRED GOES NET” 

Nr. de cursuri FRED: 35

Nr. de participanţi: 282

Datele raportate sunt în creștere față de cele din aceeași perioadă a anului școlar trecut, respectiv 35 de cursuri față de 6 și 282 elevi față de 80.

Acest proiect presupune realizarea de intervenţii timpurii pentru elevii (14-19 ani) care au fost identificaţi/depistaţi pentru prima oară în legătură cu consumul de droguri, în scopul evitării transformării consumului experimental şi ocazional în consum regulat. Intervenţia constă într-un interviu iniţial şi o sesiune de grup, de minimum 8 ore (Cursul FRED).

5. Proiectul național  „MESAJUL MEU ANTIDROG”

Nr. de cadre didactice informate: 3716

Nr. de elevi informaţi: 26053

Nr. de şcoli şi licee  participante: 418

Nr. de elevi participanţi: 447

Nr. de cadre didactice coordonatoare: 388

Nr. de lucrări primite: 27

Proiectul constă în implementarea unui concurs naţional în cadrul căruia elevii îşi exprimă, într-o formă de comunicare artistică sau prin sport, opiniile şi atitudinile lor în legătură cu consumul de droguri.

6. Proiectul național „EU ŞI COPILUL MEU”

Proiectul conţine 9 activităţi interactive cu părinţii, conţinând şi aplicaţii cu caracter ludic, ce necesită un grad mare de implicare din partea lor, a consilierilor şcolari şi, acolo unde este cazul, şi din partea copiilor.

Nr. de cadre didactice formate:  72 

Nr. de părinţi: 998 

7. Proiectul pilot „ABILITĂȚI PENTRU ACȚIUNE”

Nr. de clase: 78

Nr. de elevi: 1867

Proiectul care are la bază programul Lions Quest – un program de ȋnvățare socio-emoțională  (Social and Emotional Learning – SEL), cuprinzător şi universal, bazat pe dovezi ştiințifice, tradus ȋn 36 de limbi, implementat ȋn peste 90 de țări şi finanțat de Fundația  Internațională a Cluburilor Lions ȋn parteneriat cu Districtul Lions 124 România. Acesta utilizează resursele pedagogice ale modulului  Lions Quest – Abilități pentru acțiune nivel II şi se adresează elevilor din ȋnvățământul liceal. Conține cinci domenii mari și opt activități.

8. Proiectul pilot „ACȚIONĂM JUST”

Nr. de clase:32

Nr. de elevi: 692 

Nr. de cadre didactice: 30

Proiectul este implementat în parteneriat cu Asociaţia „Voci pentru Democraţie și Justiţie” și constă în realizarea de activități de promovare a educaţiei juridice în mediul gimnazial și liceal, prin facilitarea accesului elevilor la cunoştinţe elementare din domeniul juridic, în special la cele ce țin de domeniul prevenirii și combaterii consumului și traficului de droguri. 

Precizăm că, în plus față de coordonarea și implementarea acestor proiecte naționale, desfășurate în parteneriat cu structurile Ministerului Educației, specialiștii centrelor de prevenire, evaluare și consiliere antidrog desfășoară zilnic activități punctuale de prevenire a consumului de droguri în școală, familie și comunitate, precum și activități de evaluare și asistență psihologică, socială și medicală adresate consumatorilor de droguri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele articole

Peste 40 de persoane salvate de pompieri în acest weekend

Acest sfârșit de săptămână a fost unul intens pentru pompierii militari, care au intervenit în peste 4.600 de situații...

Marcel Boloș – întâlniri importante pentru viitorul fondurilor europene la nivelul comunităților și mediului de afaceri

Am încheiat săptămâna cu două întâlniri importante pentru viitorul fondurilor europene la nivelul comunităților și mediului de afaceri. Prima a...

Marcel Ciolacu a vizitat platforma-gigant de foraj Transocean Barents

Marcel Ciolacu a vizitat, vineri 14 februarie, platforma-gigant de foraj Transocean Barents, care dă startul lucrărilor pentru a folosi...

Gabriela Firea – Ne confruntăm cu un deficit acut în spitalele din toată Uniunea Europeană

Avem 3 medici și 8 asistenți medicali la 1.000 de locuitori, ușor sub media Uniunii Europene. Din păcate, faptul...
- Advertisement -spot_img

Declanșarea FITOS 2025 – acțiunea de verificare a operațiunilor cu produse de protecție a plantelor

În perioada 17 februarie 2025 - 13 aprilie 2025, inspectorii fitosanitari din cadrul oficiilor fitosanitare județene și din cadrul...

Recomandări pentru copii și părinți pentru o vacanță sigură și liniștită

Ministerul Afacerilor Interne transmite o serie de recomandări pentru copii și părinți, având în vedere că în perioada următoare...

Must read

Peste 40 de persoane salvate de pompieri în acest weekend

Acest sfârșit de săptămână a fost unul intens pentru...

Marcel Boloș – întâlniri importante pentru viitorul fondurilor europene la nivelul comunităților și mediului de afaceri

Am încheiat săptămâna cu două întâlniri importante pentru viitorul...

You might also likeRELATED
Recommended to you